Ana içeriğe atla

MATEMATİK NEDEN SEVİLMEZ ?

“Eğer köleysem, matematikle uğraşıp mutlu olurum. Eğer mutluysam; matematikle uğraşıp mutluluğumu muhafaza ederim.”
Pal Turan
MATEMATİK NEDEN SEVİLMEZ ? 
“Matematik hep X'le yapılıyordu? Yoksa hep peşinde koştuğunuz ilk aşkınız siz miydiniz?” Hepimizin başına bela olan bu matematik neden başımıza belaymış gibi gelir? Bazı kesintiler belaymış gibi gelirken bazılarının içinde çok zevklidir. Bugün sizlere bunlardan bahsedecek ve bunun aksi bir durumun oluşmaması için neler mevcut olabilir?    Matematikle ilgili bela hiçbir şeyi anlayamayacağınızı söyler gibiyim bu durumun sebeplerini sizlere saymak isterim :

  • Matematik bilginiz bir binaya benzer siz bu binayı ne kadar sağlam kullanmak içiniz bir o kadar rahat olur ve içinde saklayabilirsiniz. sürekli temeliniz ne kadar dayanıklı olursa olsun, yaşadığınız rahatsızlıklarda bir o kadar fazla olacaktır. Çünkü karşınıza çıkacak olan bir zorlukta yıkılma ihtimaliniz temelinize bağlıdır. Siz ne kadar sağlam olursanız o kadar da yıkılırsınız. Sizde temel güç kaybından dolayı karşılaştığınız her kalıcı ifadede bir rahatsızlanma ve bu durumu nasıl aşabilirim gibi bilgilerle ilgili açıklamalarla birlikte vakit geçirmeye başlıyorsunuz. Bu durumda sizi matematikten uzaklaştırmaya ve soğutmaya başlıyoruz. Bu durumu nasıl aşabilirsiniz diye soracaksanız öncelikle yapmanız gereken şey temelinizin ne kadar sağlam bir şekilde sürdürüleceğinin belirlenmesidir. Bundan sonra çorapların söküleceği gibi gelir. Sağlamlığınızı belirledikten sonra yapmanız gereken şeyleri ekleyerek temelinizi daha sağlam bir hale getirip matematik ile olan bağınızı güçlendirin daha da yapabilirsiniz. 

• bugün kaldırılan konu müfredatı o kadar yoğun bir hale ve o kadar ilgili bir hale olayı kaçırdığı zaman onu toparlayabildiğin gerçekten çok zamanını yer alıyor ve ilk kez karşı karşıya geliyorsa, bu yerde tam oturtamadığın zaman kafanda gerçekten yerleşmiş çok zor bir hale geliyor ve şu anda var olduğu için gerçekten matematikten soğumak için en iyi şekilde çözülebilen biri yetiyor. 

• Matematiğin yapısında birçok karmaşık denklem, formül ve işlem bulunur. Bundan dolayı hayatın gidişatında bir mağduriyet oluşur. Çünkü bu kadar karmaşıklığın sağlanmasında göz korkutmak için yeterlidir. Gözünüzün korkusundan hiçbir yere yaklaşmak normal için bile çok zordur. Bundan dolayı da matematik arasında uzaklık bulunabilir. Bunun nedeni önyargıdan başka bir şey değildir. 


• Matematikten uzak durma sebeplerimizden biri de matematiğin bize anlatılmış şeklidir. Siz matematiğinin işleyişi ne kadar baskı altında algılarsanız, ceza alma korkusu, düşük puan korkusu, dalga geçiş korkusu gibi sebeplerden dolayı matematik yapmaktan çekinirseniz o size alışmış bir davranışınız olur ve bu nedenle matematikten soğur ve aranıza bir ilişki koyarsınız. 

• Öğrencilerin ezberlemeyi sevmezler, ezberlemeyi öğrendikten sonra akıllarından gidecek öğrenciler. Matematiği ezberlemeye çalıştıklarında sınavı geçmek için ezberleyenler ve çoğu da sınavdan çıkmadan sınav sırasında ne ezberlediklerini bile unuturlar ya da ezberlediklerini sınav sırasında karıştırırlar. Bu durumda onları demoralize eder ve demoralize olmak için bir bağlantıyla bağlanmak gerçek anlamda çok zordur. 

• Matematik disiplin işidir. Matematik çok nankör bir ilimdir. Bir kere öğrendiğinde deyipte geçebileceğin bir ilim değildir. Düzenli aralıkların tekrarlanması gerekir ki uzun süreli hafızada kalsın ve geri dönüp tekrar tekrar geçmiş bilgileri araştırma yapmaya kalkışmayasın. Çünkü gitgel yapılan aynı şey normalde sevilen bir durum değildir. Kendinde o disiplini sağlamalısın ki karşıladığı sorunda “Ya bu biliniyordu bir bakiyim?” gibi bilgiyi tekrar kendine tekrar sormayasın. 
   Ama bunu unutmayın ki ZirveMatematik ekibi olarak her gün yanındayız ve bununla çok büyük bir gurur duyulur. Matematik bozulmayacak ve bundan da adımız kadar eminiz. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EBOB - EKOK KONUSUNA NASIL ÇALIŞMALIYIZ ?

  EBOB - EKOK KONUSUNA NASIL ÇALIŞMALIYIZ ?       Hepimiz için anlaşılması güç olan konulardan birisidir “EBOB-EKOK”. Hatta o kadar zorlanırız ki aslına bakacak olursanız bu konuda yeri geldiğinde bu tarz sorularla karşılaştığımızda boş  bile bıraktığımız olur. Bugün sizleri artık gördüğünüzde kaçmayacağınız bir hale getireceğim sizleri.      Öncelikle anlamanız  gereken nokta şurası : EBOB- EKOK konusu çarpanları inceleme esasına dayanır.  Sizin öncelikli olarak anlamanız gereken nokta burasıdır. Bu kısmı anladıktan sonra EBOB mu EKOK mu elimizde bulunan sayıları  bu duruma göre büyültüp bu duruma göre küçülteceğiz. Adım adım gidecek olursak elimizde bulunan kavramların ne olduğunu bilmemiz gerekir. En küçük terimimizden yani çarpanın ne olduğunu bilmemiz gereklidir. Bunu bilmezsek baştan savma iş yaparak soruyu yanlış bir şekilde çözebiliriz.  ÇARPAN NEDİR ?   Her tam sayı iki sayının çarpımı şeklinde yazı...

MATEMATİKÇİ OLMAN İÇİN HANGİ BECERİLERE SAHİP OLMAN GEREKİR ?

Matematikçiler için çalışma becerileri     Bir matematikçi gibi düşünmek üzerinde düşünülecek bir matematik gerektirir. Dolayısıyla gerekli ön bilgilerinizi tamamlayarak bir altyapı oluşturmanız  yeterince anlayış kabiliyeti ve bir binayı sağlam temellere oturtmak için en önemli yapıtaşıdır Temel matematiği bilmeniz gerekir ki matematiksel nesnelerle oynayabilesiniz.    Bir küme bir nesneler topluluğudur ve bir fonksiyon bir kümenin elemanlarının bir diğerinin elemanları ile eşleşmesidir. Yüksek düzeyden matematiğin hemen hemen tümü kümeler ve aralarındaki fonksiyonlar üzerinedir örneğin kalkülüs ya da analiz adıyla bilinen ders; gerçek sayılar kümesinden, gerçel sayılar kümesine türevlenebilir özellikli fonksiyonların çalışmasıdır. Aslında kümeleri ve fonksiyonları matematiğin yapı taşları olarak görebiliriz.    Şimdi matematiksel altyapı için gerekli olan temel bilgilerle başlayalım.      KÜMELER Küme matematik...

1.DERECEDEN DENKLEMLERLE EŞİTSİZLİK NASIL ÇALIŞILIR ?

  1.DERECEDEN DENKLEMLERLE EŞİTSİZLİK  NEDİR ?     1.dereceden gelen denklemler arasında kurulan eşitsizlik ilişkisidir. Bu konuyu anlamaya başlamadan önce 1.dereceden denklemler konusunu çok iyi bilmelisiniz ki bu konuyu rahatça anlayabiliyorsunuz. Çünkü burada değişiklik yapılması gereken şey bilinmeyen ifadenin hangi aralıkta olduğunu belirlemektir. 1.Dereceden Denklemlerde bilinmeyen ifadeyi bulma amacımız ama buradaki amacımız ise bilinmeyen ifademiz ne ise artık genellikle x olur onun hangi aralıkta olduğunun belirlenmesidir.  Görmüş olabileceğiniz sembolleri kullanarak 1.dereceden denklemlerle birlikte bir eşitsizlik oluşturup 1.dereceden denklemlerle benzer amaçlanan bilinmeyen ifadenin hangi aralıkta olduğunu belirlemeye bozuk.  Nasıl belirleyeceğimizi bu yazı da değil konu anlatım kısımlarında anlatacağız. Burada sadece nasıl ilişkilerimiz anlamamızın kurallarından bahsedeceğiz.  NASIL ÇALIŞMALIYIZ ?     Öncelikle tem...